Klachtenreglement Huttner Zorg


1. Inleiding

Huttner Zorg vindt het belangrijk dat haar cliënten en betrokkenen tevreden zijn over haar dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent en een klacht wilt indienen. Dit klachtenreglement beschrijft de procedure voor het indienen en behandelen van klachten.


2. Definities

In dit klachtenreglement wordt verstaan onder:

  • Klacht: een mondelinge of schriftelijke uiting van ongenoegen over de dienstverlening van Huttner Zorg;
  • Klager: de persoon die een klacht indient;
  • Klachtenfunctionaris: de persoon die verantwoordelijk is voor de ontvangst en registratie van klachten en de verdere afhandeling van de klacht;
  • Klachtencommissie: de commissie die belast is met het adviseren van het bestuur over de afhandeling van de klacht.


3. Indienen van een klacht

Een klacht kan zowel mondeling als schriftelijk worden ingediend bij de klachtenfunctionaris van Huttner Zorg. Indien de klacht mondeling wordt ingediend, wordt deze schriftelijk vastgelegd. De klachtenfunctionaris zorgt voor de registratie van de klacht en neemt contact op met de klager om de klacht te bespreken.


4. Behandeling van de klacht

De klachtenfunctionaris onderzoekt de klacht en neemt zo nodig contact op met de betrokkenen om de klacht te bespreken. De klachtenfunctionaris streeft ernaar om de klacht binnen vier weken na ontvangst af te handelen. Indien meer tijd nodig is voor de afhandeling van de klacht, wordt de klager hiervan op de hoogte gesteld.


5. Klachtencommissie

Indien de klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld, kan de klager de klacht voorleggen aan de klachtencommissie van Huttner Zorg. De klachtencommissie bestaat uit drie leden, te weten een voorzitter en twee leden. De klachtencommissie brengt advies uit aan het bestuur van Huttner Zorg.


6. Procedure klachtencommissie

De klager dient zijn klacht schriftelijk in bij de klachtencommissie. De klachtencommissie stelt een onderzoek in naar de klacht en hoort daarbij de klager, de betrokkenen en de klachtenfunctionaris. De klachtencommissie streeft ernaar om het advies binnen acht weken na ontvangst van de klacht uit te brengen. Indien meer tijd nodig is, wordt de klager hiervan op de hoogte gesteld.


7. Geheimhouding en privacy

De klachtenfunctionaris en de leden van de klachtencommissie zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de behandeling van de klacht hebben verkregen. De persoonsgegevens van de klager worden verwerkt conform de geldende wet- en regelgeving op het gebied van privacy.


8. Slotbepalingen

Dit klachtenreglement is van toepassing op alle klachten over de dienstverlening van Huttner Zorg. Het klachtenreglement wordt opgenomen in de algemene voorwaarden van Huttner Zorg en is te vinden op de website van Huttner Zorg. Het bestuur van Huttner Zorg is verantwoordelijk voor de uitvoering van dit klachtenreglement en zal het klachtenreglement periodiek evalueren en indien nodig aanpassen.

Indien er bij de behandeling van een klacht onvoorziene omstandigheden optreden, kan het bestuur van Huttner Zorg afwijken van dit klachtenreglement.


Dit klachtenreglement is vastgesteld door Huttner Zorg en treedt in werking per 15 april 2023.


Huttner Zorg

Stefan Hüttner

Meppel

Share by: