Privacyverklaring Huttner Zorg


1. Inleiding

Huttner Zorg hecht veel waarde aan de privacy van haar cliënten. In dit privacyreglement wordt beschreven hoe wij als zorgaanbieder omgaan met persoonsgegevens van onze cliënten. Het privacyreglement is opgesteld conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en andere relevante wet- en regelgeving.


2. Definities

  1. In dit privacyreglement worden de volgende termen gebruikt:
  • Persoonsgegevens: alle gegevens die informatie kunnen verschaffen over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon;
  • Verwerken: elke handeling of geheel van handelingen met betrekking tot persoonsgegevens, waaronder het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op andere wijze ter beschikking stellen, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, afschermen, uitwissen of vernietigen van gegevens;
  • Betrokkene: degene op wie een persoonsgegeven betrekking heeft.


3. Verwerking van persoonsgegevens

Wij verwerken persoonsgegevens van onze cliënten voor de volgende doeleinden:

  • Het bieden van zorg en ondersteuning aan onze cliënten;
  • Het opstellen en bijhouden van cliëntendossiers en de administratie daarvan;
  • Het factureren van geleverde zorg en het innen van betalingen;
  • Het voldoen aan wettelijke verplichtingen, zoals het bijhouden van een dossier conform de WGBO en het melden van incidenten bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ).


4. Verantwoordelijke

De verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens binnen onze organisatie is Stefan Hüttner. Deze persoon is verantwoordelijk voor de bescherming van persoonsgegevens en zorgt ervoor dat alle medewerkers op de hoogte zijn van dit privacyreglement.


5. Beveiliging

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatige verwerking. Hierbij houden wij rekening met de stand van de techniek, de kosten van de maatregelen en de aard van de persoonsgegevens. Wij zorgen ervoor dat onze medewerkers die toegang hebben tot persoonsgegevens zich bewust zijn van het belang van privacy en de beveiliging van persoonsgegevens en dat zij hierover geheimhouding betrachten.


6. Delen van persoonsgegevens.   

Wij delen persoonsgegevens alleen met derden wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze dienstverlening of wanneer wij hiertoe wettelijk verplicht zijn. Wij zorgen ervoor dat de betreffende derden voldoende waarborgen bieden ten aanzien van de bescherming van persoonsgegevens.


7. Bewaartermijn.                 

Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor ze zijn verzameld en verwerkt. Na afloop van de bewaartermijn worden de persoonsgegevens verwijderd of geanonimiseerd.


8. Klachten

Cliënten hebben het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens wanneer zij van mening zijn dat wij niet voldoen aan de privacywetgeving. Wij streven ernaar om klachten zo snel mogelijk en naar tevredenheid af te handelen.


9. Wijzigingen

Dit privacyreglement kan worden gewijzigd wanneer er wijzigingen zijn in wet- en regelgeving of onze dienstverlening. De meest recente versie van het privacyreglement is te allen tijde op te vragen bij de verantwoordelijke.


Dit privacyreglement is vastgesteld op 17 april 2023 en treedt in werking op 17 april 2023.





Share by: